Ubytovací a reklamačný poriadok

Ubytovací poriadok

 

Podmienky a spôsob ubytovania

  1. V Pohodovej chate môže byť ubytovaný len hosť, ktorý je k ubytovaniu riadne prihlásený. Za týmto účelom predloží k nahliadnutiu pracovníkovi recepcie ihneď po príchode svoj občiansky preukaz, cestovný pas alebo iný platný doklad totožnosti v zmysle zákona č. 135/82 Zb. o hlásení a evidencii pobytu občanov v platnom znení a v zmysle zákona č. 177/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení
  2. Každý hosť, ktorý nie je štátnym občanom SR (cudzinec) je povinný v zmysle zákona č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov v platnom znení vyplniť a odovzdať na recepciu úradné tlačivo o hlásení pobytu, predložené pri príchode pracovníkom recepcie, pričom všetky požadované údaje je povinný uviesť pravdivo a úplne.
  3. Na základe objednaného ubytovania sa v deň príchodu môže hosť ubytovať v čase od 14:00 h. do 22:00 h. Ak hosť do 22:00 h. nenahlási svoj príchod, po 22:00 h. môže majiteľ Pohodovej chaty, chatou a izbami voľne disponovať, pokiaľ sa s hosťom nedohodne inak. Za predpokladu, že hosť nenastúpi na pobyt ani po tomto termíne, Pohodová chata nie je povinná zálohovú platbu vrátiť hosťovi, resp. postupuje v zmysle storno podmienok.
  4. V čase od 22:00 h. do 8:00 h. sú ubytovaní hostia povinní dodržiavať nočný kľud. Iba so súhlasom zodpovedného pracovníka, alebo vedenia je možné organizovať spoločenské akcie aj po 22:00 h., a to v priestoroch k tomu určených.
  5. Pohodová chata poskytuje svojim hosťom služby v rozsahu ako boli vzájomne dohodnuté. Hosť platí platbu za ubytovanie a poskytnuté služby v súlade s platným cenníkom spravidla po prihlásení na ubytovanie. Týmto nie sú dotknuté platobné podmienky na základe zmlúv o ubytovaní. Cenník služieb za prechodné ubytovanie a ďalšie služby sú predkladané po vzájomnej dohode.
  6. Hosť svoj pobyt odhlási najneskôr do 10:00 h. Do tohto času chatu uvoľní, pokiaľ nebolo individuálne vopred dohodnuté inak. Pokiaľ hosť neuvoľní do 10:00 h., môže mu ubytovacie zariadenie účtovať každú začatú hodinu v sume 20,00€/ začatá hodina, ak nebolo vopred dohodnuté inak. Chata sa považuje za uvoľnenú potom, čo hosť vynesie z chaty všetky svoje veci a oznámi odhlásenie z ubytovania.
  7. V cene nie je zahrnutá spotreba elektrickej energie. Každý klient je povinný uhradiť doplatok za spotrebu energie. Spotreba je počítaná podľa reálnej spotreby počas pobytu.
  8. Pohodová chata si vyhradzuje právo požadovať od hosťa pri rezervácii zálohovú platbu vo výške 50 – 100 % z ceny ubytovania. Rezervácia sa stáva záväznou pre chatu až po obdŕžaní úhrady zálohovej platby na účet chaty.
  9. Pohodová chata je oprávnená účtovať nasledovné storno poplatky v prípade, že hosť zruší svoju rezerváciu pobytu písomne, elektronicky alebo telefonicky v nasledovných lehotách:
  • 31 dní (vrátane) pred nástupom na Ubytovanie – suma ujmy, ktorá vznikne Pohodovej chate predstavuje 30 % z výšky zálohy ceny ubytovania;
  • 30 – 15 dní (vrátane) pred nástupom na Ubytovanie – suma ujmy, ktorá vznikne Pohodovej chate predstavuje 50 % z výšky zálohy ceny ubytovania;
  • 14 – 6 dní (vrátane) pred nástupom na Ubytovanie – suma ujmy, ktorá vznikne Pohodovej chate predstavuje 75 % z výšky zálohy ceny ubytovania;
  • 5 – 0 dní ( deň nástupu na ubytovanie) pred nástupom na Ubytovanie – suma ujmy, ktorá vznikne Pohodovej chate predstavuje 100 % z výšky zálohy ceny ubytovania;

Zodpovednosť ubytovacieho zariadenia a klienta

  1. Pohodová chata nezodpovedá za veci, peniaze a cennosti ubytovaných osôb, ktoré si hostia nechajú bez dozoru. 
  2. Za škody spôsobené na majetku ubytovacieho zariadenia zodpovedá hosť podľa platných predpisov. Hosť ako zodpovedný zástupca zodpovedá za škody spôsobené neplnoletými osobami, za ktoré je zodpovedný, ako aj za škody spôsobené osobami, ktoré sa nachádzajú v priestoroch ubytovacieho zariadenia a pobyt im tam umožnil hosť.
  3. Hosť je povinný počínať si tak, aby nedochádzalo ku škodám na zdraví, na majetku, na prírode a životnom prostredí. V rámci prevencie hosť aj počas pobytu v zariadení bude mať zamknuté vchodové dvere. Predtým ako otvorí dvere cudzím osobám, skontroluje dôvod ich požiadavky vstupu do ubytovacieho priestoru a v prípade pochybnosti o dôvodnosti takejto požiadavky bezodkladne kontaktuje majiteľa prevádzky. Pred odchodom z ubytovacieho zariadenia hosť riadne skontroluje uzatvorenie okien a dverí, a to aj na poschodí.
  4. Výmena posteľnej bielizne, výmena uterákov a osušiek je každých 7 dní pobytu. Pri mimoriadnom znečistení požiadajte personál o výmenu.

Všeobecne platné ustanovenia

  1. V izbe a spoločenských priestoroch chaty nesmie hosť bez súhlasu zodpovedného pracovníka premiestňovať interiérové zariadenie, prevádzať akékoľvek zmeny a úpravy na zariadení, vykonávať zásahy do elektrickej siete alebo inej inštalácie.
  2. V ubytovacom zariadení a obzvlášť v izbách nie je hosťom dovolené používať vlastné elektrické, plynové – prenosné spotrebiče. Toto obmedzenie sa nevzťahuje na používanie elektrických spotrebičov nainštalovaných v izbe, alebo prenosných elektrických zariadení (holiaci strojček, sušič vlasov a nabíjačky na bežné spotrebné elektrické prístroje a pod.).
  3. V prípade požiaru je hosť povinný riadiť sa pokynmi zodpovedných pracovníkov (v zmysle požiarno-evakuačného plánu) a po príchode jednotky požiarnej ochrany, pokynmi veliteľa zásahu.
  4. Z bezpečnostných dôvodov, nie je dovolené ponechať deti do 12 rokov bez dozoru dospelej osoby v priestoroch zariadenia. Pri vzniku škody zodpovedá za dieťa osoba, s ktorou je dieťa prihlásené na pobyt v Pohodovej chate, a ktorá je zodpovedná podľa zákona.
  5. Hosťom nie je dovolené vnášať do izieb veci pre úschovu, ktorým chata vyčlenila iné miesto. Na úschovu takýchto vecí sa hosť informuje u majiteľa chaty.
  6. Fajčenie nie je povolené. Vo vnútri celého objektu je zákaz fajčenia. V prípade porušenia zákazu je majiteľ chaty oprávnený účtovať pokutu v sume 500,00€
  7. Pri nadmernom znečistení izieb alebo zničení nábytku a iného inventáru nachádzajúceho sa v chate a jej okolí bude účtovaná pokuta podľa rozsahu škôd.
  8. Psy a iné zvieratá NEMAJÚ povolený vstup do zariadenia.
  9. Pred odchodom z chaty je hosť povinný riadne uzatvoriť všetky okná, a to aj na poschodí, uzavrieť vodovodné kohútiky, zhasnúť svetlá v izbách  a priľahlých priestoroch chaty, vypnúť elektrické spotrebiče, ktoré sa nachádzajú v chate, riadne zamknúť vchodové dvere chaty.
  10. Prípadné vzniknuté závady je hosť povinný okamžite nahlásiť majiteľovi chaty.
  11. Parkovisko pred chatou je bezplatné. Pohodová chata nezodpovedá za odcudzenie, prípadne za spôsobenú škodu na motorových vozidlách. Hostia môžu parkovať len na parkovisku, ktoré sa nachádza pred budovou. Odporúčame hosťom, aby sa presvedčili o riadnom uzamknutí a zabezpečení auta. V aute nenechávajte voľne položené osobné veci.
  12. Sťažnosti hostí, resp. prípadné pripomienky a návrhy na zlepšenie činnosti ubytovacieho zariadenia sa riadia podľa reklamačného poriadku.
  13. Hosť a ubytovacie zariadenie sú povinní dodržiavať ustanovenia tohto ubytovacieho poriadku, ktorý je záväzný pre obe strany v plnom rozsahu. V prípade, že hosť poruší niektoré z ustanovení ubytovacieho poriadku, má vedenie ubytovacieho zariadenia právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní prechodnej ubytovacej služby pred uplynutím dohodnutého času a bez nároku hosťa na vrátenie peňazí.
  14. V cene ubytovanie NIE JE  zahrnuté stravovanie.
  15. Tiesňové telefónne čísla:
    • Polícia / Polizei / Police: 158
    • Záchranná zdravotná služba / Nothilfe / Emergency: 155
    • Hasičská a záchranná služba / Feuerschutz / Fire brigade: 150
    • Integrovaný záchranný systém / Integrated rescue system: 112

Reklamačný poriadok

Právo zákazníka na reklamáciu

V prípade, ak zákazníkovi sú v Pohodovej chate poskytované služby nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako to bolo vopred dohodnuté alebo ako je to obvyklé, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.

Uplatnenie reklamácie

Ak zákazník zistí dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný uplatniť prípadnú reklamáciu ihneď bez zbytočného odkladu u zodpovedného pracovníka a to v prevádzke, v ktorej bola služba poskytnutá. V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby zákazník pri uplatňovaní reklamácie predložil doklady o poskytnutí služby (kópia objednávky, faktúra a pod.) pokiaľ má takýto doklad k dispozícii. Ak to povaha reklamovanej služby vyžaduje, je potrebné, aby zákazník pri uplatňovaní reklamácie predložil aj vec, ktorej chybu vytýka. Majiteľ chaty alebo ním poverený pracovník je povinný po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, alebo v stanovenej lehote.

Chyby odstrániteľné

  1. Ubytovacie služby – Na úseku ubytovacích služieb má zákazník právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov, t. j. výmenu alebo doplnenie drobného vybavenia v rozsahu Vyhlášky MH SR č. 125/1995 Z. z.

Chyby neodstrániteľné

  1. Ubytovacie služby – V prípade, ak nie je možné odstrániť chyby technického charakteru na izbe (porucha vykurovacieho systému, zlý príkon teplej vody a pod.), a ak chata nemôže poskytnúť zákazníkovi iné náhradné ubytovanie a izba bude i napriek týmto nedostatkom zákazníkovi prenajatá, má zákazník právo na:
    • primeranú zľavu z ceny podľa platného cenníka
    • zrušenie potvrdenej objednávky alebo zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí

V prípade, že z jednostranného rozhodnutia prevádzky dôjde k závažnej zmene v ubytovaní oproti potvrdenému ubytovaniu na zmluve a zákazník nesúhlasí s náhradným ubytovaním, má taktiež právo na zrušenie potvrdenej objednávky alebo zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí.

Lehoty na uplatnenie reklamácií

Zákazník je povinný osobne sa zúčastniť vybavovania reklamácie, je povinný poskytnúť objektívne informácie týkajúce sa poskytnutej služby. Ak to vyžaduje povaha veci, musí zákazník umožniť pracovníkom chaty či majiteľovi prístup do priestoru, ktorý mu bol prenajatý na prechodné ubytovanie, aby bolo možné presvedčiť sa o odôvodnenosti reklamácie.

Záverečné ustanovenie

Tento reklamačný a ubytovací poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.1. 2024.

V Zuberci, dňa 1.1.2024